Vzdělávací program zahrnuje základní orientaci v teorii vztahové vazby a typologii 4 typů vazeb attachmentu ( jistá vztahová vazba, ambivalentní/úzkostná, odtažitá/vyhýbavá a dezorganizovaná vztahová vazba). Účastníci se seznámí s vývojem teorie vztahové vazby (role Johna Bowlbyho, výzkumy Harry Harlowa, přínos Mary Ainsworth a Mary Main) a s výzkumy s tím souvisejícími. V rámci seznámení s jednotlivými typy vztahové vazby je věnován prostor projevům vztahové vazby v dětství, tedy vlivu na chování a prožívání dítěte. Též je věnován čas projevům vztahové vazby v dospělosti; vliv na rozvoj partnerských vztahů a na rodičovství.
Lektorka Petra Pávková vystudovala etopedii na Univerzitě Karlově v Praze. Vedle univerzitního vzdělání má výcvik v dyadické vývojové psychoterapii (DDP), dále absolvovala řadu odborných vzdělávacích kurzů a workshopů zaměřených na práci s dětmi s traumatem, s dětmi s poruchami attachmentu a další. Celý profesionální život se věnuje pěstounským a adoptivním rodinám. Specializuje se na kontakt dětí v náhradní rodinné péči s jejich biologickými příbuznými a na práci s historií dítěte.
Pracuje v organizaci SEFAM z. s. Je odborným garantem a lektorkou výcviku pro odborníky pracující s dětmi vyrůstajícími v náhradní rodinné péče pod organizací ATTA z.s. Podílí se na projektu podpory osvojitelů v organizaci Dobrá rodina.